#21 Porcja Wiedzy – Radykalna Szczerość

Być może w toku swoich doświadczeń miałeś lub miałaś okazję współpracować z szefami, którzy mieli tendencję do motywowania innych poprzez strach, obrażanie czy nawet upokarzanie, nie liczyli się ze zdaniem

Kilka idei, które pozwolą ci odetchnąć, czyli jak być liderem i nie dać się zwariować

Jak lepiej radzić sobie z presją? W roli lidera często jesteśmy poddani dużej presji. Z góry idą naciski na cele i efektywność, z dołu idą prośby i oczekiwania, nieraz te

Co ma siła woli do wyznaczania celu?

Motywacja do działania jest jednym z głównych elementów, na którym koncentrują się wysiłki menadżerów i praktyków HR. Jednocześnie jest to częsty temat pracy podczas indywidualnych sesji coachingowych oraz na szkoleniach.

#20 Porcja Wiedzy – Kiedy i jak komunikować wizje i oczekiwania szefowskie?

Większość z nas lubi pracować w miejscach, gdzie reguły są jasno określone, oczekiwania jasno sprecyzowane, a ewentualne wątpliwości można szybko rozwiać. Taka sytuacja daje nam poczucie bezpieczeństwa i przewidywalności. Komunikując

Dwie Świąteczne inspiracje

Aby móc pomagać i wspierać innych, ważne byśmy sami w wystarczający sposób dbali o siebie. Przy okazji Świąt zatem chciałbym podzielić się z Wami dwoma ważnymi prezentami, jakie otrzymałem od

Satysfakcja z pracy – co da szefowi, a co pracownikowi?

Jak kształtuje się poziom satysfakcji z pracy w Twojej Firmie? Czy prowadzicie badania satysfakcji pracowników? Jak oceniają Ciebie Twoi podwładni? (sprawdź: Drogowskazy Rozwoju) Jak Ty oceniasz swoje kompetencje liderskie, jakość

Polecamy: „Szefie, angażuj zespół. Jak motywować grupę metodą Decision Making for Leaders” Roberta Zycha

Ważna pozycja dla tych wszystkich menadżerów i szefów, którym zależy na zwiększeniu zaangażowania pracowników w podejmowane decyzje i wprowadzane zmiany. Autor w bardzo ciekawy sposób przedstawia model i koncepcję profesora

#19 Porcja Wiedzy – Model Podwójnych Oczekiwań Szefowskich

W statystyce często wspomina się o rozkładzie normalnym. Jest to rozkład częstości występowania danej wartości jakiejś zmiennej. Wartości zmiennej rozkładają się po obu stronach średniej przyjmując wykres dzwona ze spłaszczonymi

Komunikacja w procesie zarządzania zmianą

Kluczem sprawnej realizacji zmiany jest dobra komunikacja. Domyślam się, że to hasło słyszysz wielokrotnie, bo jest to ogólna prawda dotycząca wszelkich międzyludzkich przedsięwzięć. W przypadku zarządzania zmianą, ma ona jednak

#18 Porcja Wiedzy – Czym są algorytmy rozmów?

  Algorytmy są wszędzie. Programy, które je wykorzystują, rozpoznają nasze twarze w aparatach, obliczają naszą zdolność kredytową, odbierają telefon na infoliniach. Bez nich trudno byłoby nam dzisiaj funkcjonować. Czym jest