#16 Porcja wiedzy – Jak udzielać konstruktywnego feedbacku

Feedback, czyli jak konstruktywnie udzielać informacji zwrotnej. Wśród pracowników wielu organizacji krąży powiedzenie, że „dobry feedback jest jak Yeti – wszyscy o nim słyszeli i nikt go nie widział”. Ta

#10 Podkast, czyli dlaczego ludziom spada motywacja

Czasem tak się zdarza, że jako szefowie dostrzegamy różne objawy spadku motywacji u naszych pracowników. Ktoś chodzi lekko smutny, ktoś zły, a jeszcze ktoś narzeka i wyszukuje wszystkie możliwe „dziury”

Jak rozwijają się zespoły? Psychologia grupy i procesu grupowego

Grupa i Anty-Grupa. O psychodynamice procesów grupowych Grupa czy zespół jest tworem złożonym i dynamicznym, a jej złożoność i dynamika wykracza poza sumę części występujących w nich osób. Jeżeli spojrzymy

Polecamy: „Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji” Andrzej Jacek Blikle

„Doktryna jakości” to książka, obok której nie sposób przejść obojętnie. Ponad pięćset stron twardej wiedzy dotyczącej zarządzania promującego zaangażowanie ludzi w doskonalenie swojej pracy i procesów. Chociaż ta pozycja wymaga

#15 Porcja wiedzy – Jak radzić sobie ze spadkiem motywacji w zespole

Jak radzić sobie ze spadkiem motywacji i marudzeniem pracowników? Jedną z częstych sytuacji szefowskich jest konieczność poradzenia sobie z pracownikiem, który stracił ochotę do pracy, który w jawny bądź ukryty

#9 Podkast, czyli na jakie pytania o motywację warto szukać odpowiedzi

Czasem tak się zdarza, że jedna sytuacja, zdarzenie, spotkanie, jest początkiem czegoś większego. Wydarzenia, przyjaźni albo serii podkastów 🙂 Spotkania i rozmowy na konferencji „Motywacja oparta na dowodach” zorganizowanej przez

Trudne emocje w pracy szefa – Jarosław Grabarczyk

Emocje są integralną częścią każdego z nas. W każdej sekundzie życia, czy jesteśmy tego świadomi czy nie, coś czujemy i reagujemy emocjonalnie na dopływające do nas bodźcie. Niektóre są przyjemne,

Czy można być sobą w pracy – autentyczność a potrzeba bycia profesjonalnym

Podczas szkoleń czy realizacji działań doradczo-rozwojowych bardzo często spotykam się z wypowiedziami menadżerów i pracowników o potrzebie bycia profesjonalnym w pracy. Szczególnie szefowie zwracają uwagę na potrzebę odpowiedniego reagowania i

Wykład: Dystopie i miraże – praktyka projektowania organizacji

Emocjonalne doświadczenie zmiany w organizacji często przypomina scenę pokazaną na powyższej ilustracji – ktoś w centrum kręci karuzelą, która jest zardzewiała i trochę się już sypie, a reszta próbuje się

#14 Porcja wiedzy – Jak dbać o motywację wewnętrzną pracowników? – część 2

Motywacja wewnętrzna jest kluczem do budowania efektywnych zespołów i wzmacniania zaangażowania ludzi. Będąc liderami warto jest, abyśmy znali czynniki i warunki, które pozwalają ludziom prawdziwie angażować się we wspólne osiągnięcia