Czasem tak się zdarza, że jako szefowie dostrzegamy różne objawy spadku motywacji u naszych pracowników. Ktoś chodzi lekko smutny, ktoś zły, a jeszcze ktoś narzeka i wyszukuje wszystkie możliwe „dziury” w firmie albo w swojej pracy.
Dlaczego ludziom spada motywacja, mimo że na początku mają wysoki jej poziom? Czy to naturalne zjawisko, czy może powód do niepokoju i informacja, że jako szef i organizacja coś źle robimy?
W kolejnym odcinku naszego podkastu rozmawiamy z dr Mateuszem Haukiem o tym, z jakiej perspektywy szef może spojrzeć na spadek motywacji oraz podpowiadamy, o co warto zadbać w takiej sytuacji. Zapraszamy do posłuchania!
W odcinku mowa jest o kilku koncepcjach. Poniżej znajdziesz odnośniki do książek, które warto przeczytać, żeby zgłębić temat.
- Zarządzanie sytuacyjne SL II – etapy rozwoju pracownika (Blanchard, K. H., Przywództwo wyższego stopnia: Blanchard o przywództwie i tworzeniu efektywnych organizacji.)
- Koncepcja kontroli działania Juliusa Kuhla – orientacja na stan lub działanie ( Podręcznik akademicki. Tom 3. Psychologia ogólna, redaktor naukowy Jan Strelau)
- Carol Dweck – nastawienie na trwałość i rozwój (Dweck, C. S., Nowa psychologia sukcesu)