#9 Podkast, czyli na jakie pytania o motywację warto szukać odpowiedzi

Czasem tak się zdarza, że jedna sytuacja, zdarzenie, spotkanie, jest początkiem czegoś większego. Wydarzenia, przyjaźni albo serii podkastów 🙂 Spotkania i rozmowy na konferencji „Motywacja oparta na dowodach” zorganizowanej przez

Trudne emocje w pracy szefa – Jarosław Grabarczyk

Emocje są integralną częścią każdego z nas. W każdej sekundzie życia, czy jesteśmy tego świadomi czy nie, coś czujemy i reagujemy emocjonalnie na dopływające do nas bodźcie. Niektóre są przyjemne,

Czy można być sobą w pracy – autentyczność a potrzeba bycia profesjonalnym

Podczas szkoleń czy realizacji działań doradczo-rozwojowych bardzo często spotykam się z wypowiedziami menadżerów i pracowników o potrzebie bycia profesjonalnym w pracy. Szczególnie szefowie zwracają uwagę na potrzebę odpowiedniego reagowania i

Wykład: Dystopie i miraże – praktyka projektowania organizacji

Emocjonalne doświadczenie zmiany w organizacji często przypomina scenę pokazaną na powyższej ilustracji – ktoś w centrum kręci karuzelą, która jest zardzewiała i trochę się już sypie, a reszta próbuje się

#14 Porcja wiedzy – Jak dbać o motywację wewnętrzną pracowników? – część 2

Motywacja wewnętrzna jest kluczem do budowania efektywnych zespołów i wzmacniania zaangażowania ludzi. Będąc liderami warto jest, abyśmy znali czynniki i warunki, które pozwalają ludziom prawdziwie angażować się we wspólne osiągnięcia

Zawód Lider – wartościowa profesja na całe życie

Lata doświadczeń życiowych i zawodowych przekonały nas, że bycie liderem ma w sobie coś z powołania. Jest to bowiem zawód, który w swoim mistrzowskim wykonaniu koncentruje się na wspieraniu, pomaganiu,

#8 Podkast, czyli kochajmy konflikty

Wg Wikipedii konflikt, to (z łaciny conflictus – zderzenie) – niezgodność, sprzeczność interesów, poglądów, spór, zatarg. Konflikt to zjawisko powszechne, nieuchronnie związane z życiem społecznym. Pojęcie konfliktu można rozpatrywać w

#13 Porcja wiedzy – Jak dbać o motywację wewnętrzną pracowników? – część 1

Jak pokazują badania oraz szereg starszych i nowszych teorii motywacji, zaangażowanie człowieka w pracy zależy od wielu czynników. Jako szefowie często szukamy sposobów by podnosić zaangażowanie i pozytywnie wspierać motywację

Jak zaangażowanie w pracę zawodową może wpływać pozytywnie na inne sfery życia?

Praca zawodowa stanowi istotną część życia większości dorosłych ludzi. To właśnie w pracy (niezależnie od zajmowanego stanowiska) doświadczamy wielu sukcesów, ale też niepowodzeń, jednocześnie jest to przestrzeń, w której wchodzimy

Polecamy: „Pięć dysfunkcji pracy zespołowej” Patrick Lencioni

Dla osób szukających inspiracji do pracy z całym zespołem książki Lencioni’ego to nieoceniona baza wiedzy. Poszerza rozumienie zjawisk grupowych oraz pozwala przetestować szereg praktycznych podpowiedzi ułatwiających budowanie efektywnych zespołów. Patrick

#12 Porcja Wiedzy – „Tylko pieniądze motywują”, czyli pułapki myślenia lidera

Dla każdego lidera kwestia budowania pozytywnej motywacji i zaangażowania współpracowników jest kluczowym zadaniem. I chociaż mamy często różne możliwości dbania o motywację naszych ludzi, zdarza nam się, że czujemy się

Zespołowe podejmowanie decyzji: model konsultacyjnego podejmowania decyzji

Model konsultacyjnego podejmowania decyzji w zespole.   W tradycyjnym modelu zarządzania, gdzie funkcja lidera najczęściej skupia w jednej osobie przywilej i odpowiedzialność podejmowania decyzji, przełamywanie dysfunkcji braku zaangażowania i uczenie

Wyższa kultura feedbacku – Nowe narzędzie i program rozwoju Ludzkiej Strony Zarządzania

Efektywność zespołu zależy między innymi od tego, na ile jego członkowie są w stanie konstruktywnie dawać i przyjmować feedback w zespole. W ostatnim czasie przygotowaliśmy nowy, wyjątkowy program rozwojowy dla

#7 Podkast, czyli motywacja oparta na dowodach

Zmotywuj mnie! Zrób coś, żeby mi się chciało chcieć! Takie wypowiadane wprost lub nie wprost oczekiwania stawiają czasem pracownicy swoim szefom. Szczególnie teraz, na tak zwanym rynku pracownika, temat jest

#11 Porcja Wiedzy – Co motywuje, a co demotywuje pracowników?

Dla każdego lidera kwestia budowania pozytywnej motywacji i zaangażowania współpracowników jest kluczowym zadaniem. I chociaż mamy często różne możliwości dbania o motywację naszych ludzi, zdarza nam się, że czujemy się

Zespołowe podejmowanie decyzji: Podejmowanie decyzji jako kompetencja zespołowa

Dlaczego zespołom trudno jest podejmować decyzje? Jednym z ważnych fundamentów każdego efektywnego zespołu jest umiejętność podejmowania decyzji i angażowania się we wspólne przedsięwzięcia, nawet wówczas gdy nie udaje nam się