Życie w czasach zarazy, czyli jak funkcjonować w pandemii

Ostatni tydzień przyniósł nam wiele nieprzyjemnych niespodzianek, wiele złych wieści. Dynamicznie zmieniająca się sytuacja nie daje cienia wątpliwości, że musimy się odnaleźć w tych czasach zarazy. I mimo, że naturalną

Podkast #13, czyli O jak osobowość

W biznesie, podobnie jak w wojsku, poszukiwane są metody, które pozwolą ocenić przydatność kandydata do pracy, jego dopasowanie do zespołu i efektywność zadaniową. Chcemy wiedzieć, a najlepiej, mieć pewność, z

Wartość wartości – jak sensownie zarządzać w szybko zmieniającym się świecie?

Jeszcze nigdy w historii zarządy, menadżerowie i współpracownicy nie funkcjonowali w tak złożonym i ciągle zmieniającym się otoczeniu. Wymaga to od organizacji umiejętności dopasowywania się do tej zmienności. Pojawia się

O roli szefowskiej i warunkach dobrej współpracy – cz. 3. Jak tworzyć sprzyjające warunki?

Dużo miejsca w poprzednich wpisach poświęciliśmy już roli szefowskiej i warunkom, zarówno organizacyjnym, jak i interpersonalnym, sprzyjającym wyzwalaniu potencjału ludzkiego. Dzisiaj chcemy Wam przedstawić kilka rad, jak tworzyć owe warunki.

Polecamy: „To jest Lean. Rozwiązując paradoks efektywności” Niklas Modig i Pär Åhlström

Jako liderom, zależy nam na efektywności działań, których podejmujemy się my i nasi ludzie. Zdarza się, że procesy, które nadzorujemy, mają luki, wąskie gardła, niewiadome, które spowalniają całość i narażają

O roli szefowskiej i warunkach dobrej współpracy – cz. 2. „Warunki sprzyjające wyzwalaniu potencjału”

W poprzedniej części wspomnieliśmy, że najważniejszym, w aspekcie pracy z ludźmi, zadaniem roli szefowskiej jest stworzenie dobrych warunków organizacyjnych i interpersonalnych do osiągania ważnych celów organizacji i szefa. Pisząc o

#23 Porcja Wiedzy – Asertywne stawianie granic

Każdy z nas posiada psychologiczne granice, które symbolicznie oddzielają nas od innych ludzi.   U niektórych są one całkowicie otwarte – o takich osobach mówi się, że nie są asertywne, ponieważ

O roli szefowskiej i warunkach dobrej współpracy – cz. 1. „Szef to zawód”

Najważniejsze zadanie każdego szefa Szef to zawód i rola, która ma określone zadania i w roli tej jedne zachowania są bardziej skuteczne niż inne. W aspekcie pracy z ludźmi najważniejszym

#22 Porcja Wiedzy – Coaching narzędziowy

Wielokrotnie wspominaliśmy, iż jednym z głównych zadań menadżerów i szefów jest stworzenie przestrzeni podwładnym i współpracownikom do rozwijania swojego potencjału, podnoszenia kompetencji i kwalifikacji, niwelowania rezerw i usprawniania pracy. Ostatnimi

Inteligencja emocjonalna w pracy szefa

Człowiek, podejmując decyzje, kieruje się głównie swoimi emocjami, stąd zdolność ich odpowiedniego wykorzystania jest bardzo ważna. Brak umiejętności panowania nad swoimi emocjami powoduje u nas nagromadzenie się hormonów stresu odpowiedzialnych