Jeżeli mielibyśmy wskazać kilka ważnych myśli czy idei, które zmieniły nasze myślenie o relacjach, z pewnością pozycje Thomasa Gordona znalazłyby się na liście. Autor proponuje bardzo prosty i niezwykle użyteczny
Być może w toku swoich doświadczeń miałeś lub miałaś okazję współpracować z szefami, którzy mieli tendencję do motywowania innych poprzez strach, obrażanie czy nawet upokarzanie, nie liczyli się ze zdaniem
Jak lepiej radzić sobie z presją? W roli lidera często jesteśmy poddani dużej presji. Z góry idą naciski na cele i efektywność, z dołu idą prośby i oczekiwania, nieraz te
Motywacja do działania jest jednym z głównych elementów, na którym koncentrują się wysiłki menadżerów i praktyków HR. Jednocześnie jest to częsty temat pracy podczas indywidualnych sesji coachingowych oraz na szkoleniach.
Większość z nas lubi pracować w miejscach, gdzie reguły są jasno określone, oczekiwania jasno sprecyzowane, a ewentualne wątpliwości można szybko rozwiać. Taka sytuacja daje nam poczucie bezpieczeństwa i przewidywalności. Komunikując
Aby móc pomagać i wspierać innych, ważne byśmy sami w wystarczający sposób dbali o siebie. Przy okazji Świąt zatem chciałbym podzielić się z Wami dwoma ważnymi prezentami, jakie otrzymałem od
Jak kształtuje się poziom satysfakcji z pracy w Twojej Firmie? Czy prowadzicie badania satysfakcji pracowników? Jak oceniają Ciebie Twoi podwładni? (sprawdź: Drogowskazy Rozwoju) Jak Ty oceniasz swoje kompetencje liderskie, jakość
Ważna pozycja dla tych wszystkich menadżerów i szefów, którym zależy na zwiększeniu zaangażowania pracowników w podejmowane decyzje i wprowadzane zmiany. Autor w bardzo ciekawy sposób przedstawia model i koncepcję profesora
W statystyce często wspomina się o rozkładzie normalnym. Jest to rozkład częstości występowania danej wartości jakiejś zmiennej. Wartości zmiennej rozkładają się po obu stronach średniej przyjmując wykres dzwona ze spłaszczonymi
Kluczem sprawnej realizacji zmiany jest dobra komunikacja. Domyślam się, że to hasło słyszysz wielokrotnie, bo jest to ogólna prawda dotycząca wszelkich międzyludzkich przedsięwzięć. W przypadku zarządzania zmianą, ma ona jednak