Emocje są integralną częścią każdego z nas. W każdej sekundzie życia, czy jesteśmy tego świadomi czy nie, coś czujemy i reagujemy emocjonalnie na dopływające do nas bodźcie. Niektóre są przyjemne, nastrajają nas pozytywie i dodają energii. Takich pożądamy więcej i chcielibyśmy czuć się tak codziennie. Inne powodują więcej napięcia, zawężają nasz sposób myślenia i osłabiają inteligencję. Z tymi wolelibyśmy sobie poradzić i najlepiej usunąć je ze swojego doświadczenia.
Bez względu na to czy emocje są źródłem przyjemności, stresu czy cierpienia są one ważną częścią naszego doświadczenia i mają wiele bardzo przydatnych funkcji. Oczywiście pod warunkiem, że potrafimy z tych funkcji skorzystać.
Jako liderzy mamy do czynienia z emocjami w dwóch kontekstach. Z jednej strony sami je czujemy oraz doświadczamy ich wpływu na nasze funkcjonowanie. Z drugiej widzimy ich przejawy, albo ich skutki u innych ludzi, z którymi współpracujemy.
Jak lepiej zarządzać emocjami? Jak lepiej rozumieć i radzić sobie z emocjami innych ludzi? Skąd biorą się emocje i co możemy z nimi robić, aby wykorzystać ich potencjał?
Obejrzyj film z wykładu, jaki wygłosiłem podczas inauguracyjnej edycji nie-Konferencji Ludzkiej Strony Zarządzania.
Co o tym sądzisz? Jak ty radzisz sobie z emocjami? Jak z nich korzystasz w codziennym życiu i pracy?