Emocjonalne doświadczenie zmiany w organizacji często przypomina scenę pokazaną na powyższej ilustracji – ktoś w centrum kręci karuzelą, która jest zardzewiała i trochę się już sypie, a reszta próbuje się mocno trzymać, żeby nie wypaść. I choć karuzela to element parku rozrywki, to nikt na tej ilustracji się nie śmieje – idzie o przetrwanie.
Czy sytuacja zmiany organizacyjnej faktycznie musi być tak traumatyczna?
Załóżmy, że nie. W takim razie, jak zaprojektować nową, lepszą organizację i kogo zaangażować w ten proces? Jak jednocześnie dać menadżerom poczucie kontroli, a pracownikom poczucie wpływu na bieg wydarzeń i optymalne zaangażowanie ich talentów? Co pracownicy wiedzą lepiej i dlaczego to szefostwo wie więcej?
Zapraszamy do obejrzenia nagrania z inspirującego wykładu dotykającego powyższych zagadnień. Oparty jest on o opis ważnego projektu, który został zrealizowany w ramach światowych struktur Nespresso. Projekt dotyczył zmiany modelu funkcjonowania globalnej organizacji handlowej, a szczególną wartością stojącą za tym przypadkiem jest to, że proces projektowania nowej organizacji został przeprowadzony z zaangażowaniem dyrektorów oraz sporej grupy pracowników spoza grupy top management, którzy pracowali przy projekcie jako wewnętrzni eksperci. Jak udało się zaangażować tak szeroką i różnorodną grupę na rzecz ogromnej organizacyjnej zmiany i jak się to przełożyło na rezultaty? Dowiecie się z nagrania!
Transkrypcję treści z nagrania znajdziecie tu: 2019_nie-Konferencja_Transkrypcja wykładu_Dystopie i miraże_Dominik Ferens